Blog

dokumenty z zusu wraz z polskimi banknotami

Co warto wiedzieć o rozliczeniach z ZUS?

Prowadzenie działalności gospodarczej pociąga to za sobą konieczność wywiązywania się z wielu obowiązków formalno-prawnych. Poza naliczaniem i odprowadzaniem podatku dochodowego, a także rozliczaniem podatku od towarów i usług niezbędne będzie również zajęcie się kwestiami związanymi z obowiązkowym ubezpieczeniem w ZUS-ie. Ponieważ oznacza to właściwe ustalanie wysokości składek oraz przesyłanie stosownej dokumentacji, większość przedsiębiorców decyduje się na zlecenie realizacji takich zadań odpowiedniemu biuru księgowemu. W Krośnie doskonałym wyborem w tym obszarze okaże się firma Bona Fisco. Przekonajmy się, jak w praktyce wyglądają rozliczenia z ZUS-em.

Czytaj więcej

prowadzenie rachunków

Kogo dotyczy obowiązek prowadzenia pełnej księgowości?

Każdy biznes musi przestrzegać istniejących regulacji i poddawać się istniejącym wymogom formalno-prawnym. Wśród kwestii, które okazują się najważniejsze, na szczególną uwagę zasługują sprawy związane z naliczaniem i odprowadzaniem podatków. By można ustalić wysokość zobowiązań, niezbędne będzie jednak wykorzystywanie odpowiednich narzędzi pozwalających na rejestrowanie wszystkich zdarzeń gospodarczych dotyczących osiąganych przychodów i ponoszonych kosztów. Oznacza to konieczność właściwego księgowania przeprowadzanych transakcji. By robić to prawidłowo, najlepiej nawiązać współpracę ze sprawdzonym biurem rachunkowym. W Luboniu doskonałym wyborem okaże się firma Bona Fisco. Warto pamiętać, że księgowość może być prowadzona w różnych formach. Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Czytaj więcej

kalkulator i dokumenty

Dlaczego warto wykorzystać outsourcing rachunkowości?

Prowadzenie działalności biznesowej wiąże się również z koniecznością sporządzania dokumentacji księgowej, odpowiedniej dla danej skali działania i formy prawnej, w jakiej się ona odbywa. Poza właściwym rejestrowaniem realizowanych transakcji niezbędne okaże się również zajęcie się naliczaniem należnych podatków oraz pozostałymi formalnościami, w tym m.in. sprawami płacowymi oraz kadrowymi, jeżeli przedsiębiorca zatrudnia pracowników. Rozwiązaniem wybieranym przez większość podmiotów gospodarczych jest skorzystanie z outsourcingu i nawiązanie współpracy z biurem rachunkowym. W Poznaniu usługi tego typu świadczy firma Bona Fisco, zajmująca się także kadrami oraz płacami. Przekonajmy się, czym jest outsourcing i sprawdźmy, dlaczego warto go wybierać.

Czytaj więcej

wypełnianie dokumentów

Czym grożą nieprawidłowości w PIT?

Założenie własnego biznesu wymaga nie tylko dobrego pomysłu na swoją firmę i zajmowania się jej bieżącą działalnością, ale także wiąże się z koniecznością borykania się z wieloma sprawami formalno-prawnymi. Wśród najważniejszych kwestii znajdzie się także właściwe wywiązywanie się ze swoich powinności wobec fiskusa – terminowego składania zeznań oraz odprowadzania należności. Z uwagi na poziom skomplikowania przepisów dotyczących rachunkowości oraz prawa podatkowego zdecydowana większość przedsiębiorców decyduje się na wsparcie ze strony biura księgowego, które zajmie się prowadzeniem księgi przychodów i rozchodów. W Poznaniu działalność taką prowadzi Bona Fisco, firma specjalizująca się również w obsłudze podmiotów zobowiązanych do założenia pełnych ksiąg handlowych oraz w kwestiach łączących się z płacami i kadrami. Jest to o tyle istotne, że pozwala na uniknięcie problemów wynikających z błędów, pojawiających się zwykle w wypełnianej samodzielnie dokumentacji. Przekonajmy się, jakie nieścisłości występują najczęściej i co za nie grozi.

Czytaj więcej

koncepcja księgowości

Jak prowadzić księgowość w fundacjach i stowarzyszeniach?

Księgowość w organizacjach pozarządowych, takich jak fundacje czy stowarzyszenia, może wydawać się skomplikowana. Wymaga ona znajomości specyficznych przepisów prawnych oraz umiejętności zarządzania finansami. W tym wpisie podpowiadamy, jak krok po kroku prowadzić księgowość w fundacjach i stowarzyszeniach.

Czytaj więcej

księga rachunkowa i kalkulator

Czym jest księga przychodów i rozchodów?

Księga przychodów i rozchodów (KPiR) to jedno z podstawowych narzędzi stosowanych przez przedsiębiorców w Polsce do ewidencji swojej działalności gospodarczej. Prowadzenie takiej księgi jest obowiązkowe dla większości małych i średnich przedsiębiorstw, które nie są zobligowane do prowadzenia pełnej księgowości. 

Czytaj więcej